Friday, June 13, 2014

මම අමුතු පුද්ගලයෙක්මි

මං ලෝකයේ සෙසු එව්වන්ගෙන් බොහෝ වෙනස් වනවාය. ඒ කෙසේද යත් අවශේෂ වුන් මෙන් නොව මං ලෝකය දකින්නේ වෙනස් ආකාරයකට වන නිසාවෙන්ය

පාසල් යන කාලයේ පටන්ම මම මෙකි ගති ලක්ෂණ වලින් පිරිපුන්ව සිටියාය. මගේ පන්තියේ කොලු කුරුට්ටන් එල්ලේ ගසා, බාස්කට් බෝල ගසා ප්‍රින්සිපොල් ගේ ඔපීසියේ විදුරු කඩා කට්ට අවුවේ දන ගැහුම් කන විට මම පන්තියට වී මැක්සිම් ගෝර්කිගේ අම්මා, ලියෝ ටෝල්ස්ටෝයිගේ යුද්දය හා සාමය හෝ චේ ගේ ජිවිත කතාව කියෙව්වාය.

මගේ පණ්ඩිත කම මගේ දෙමව්පියෝ සිය ඉස්මුදුනෙන්ම පිලිගත්තෝය. ඔවුන් සිය නෑදෑ හිතමිතුරන් සමග මගේ පැටිකිරිය කියවන විට මම මදක් නොසන්සුන් වුවද මගේ දෙමව්පියන්ගේ අහිංසක සතුටට බාදා කරන්නට නොගියාය

මා වැනි බක පණ්ඩිතයෙක් වයිද්ය විද්‍යාලයට නොතේරී ජීව විද්‍යා පාටමාලාවට තේරෙන විට, මවිසින් පාඩම් කියා දුන් එවුන් වයිද්ය විද්‍යාලයට තේරෙන විට මගේ හිතේ කිසිම ඉරිසියාවක් හට නොගත් අතර, වයිද්ය විද්‍යාලයට තේරුණු එව්වන්ට පාඩම් කියා දුන්නේ මවිසින් බව මම නිහතමානිව සියලුම දෙනා සමග පැවසුවෝය. එය අසන සියල්ලෝම මා පිළිබඳව කනගාටුවෙන් අනේ අපොයි කියාගෙන කම්මුල් වල අත් ගහගනිද්දීද මම නොසැලී හිනැහුනාය. ඒ අවුරුදු ගණනාවක් තිස්සේ මා විසින් මගේ හිත තුල වගා කොට ගත් යහගුණයන් නිසාය.

මගේ මවුපියන්ද මේ කතා ලතා ආඩම්බරයෙන් හැමතැනම පවසද්දී, ඉරිසියාව ඇත්තෝ එහෙන් මෙහෙන් කොකන් පෑවද ඒ පෘතුග්ජනයන්ගේ ස්වබාවය යයි අප සියල්ලෝම හිත සනසා ගත්තෝය.

කැම්පස් එක තුලද මම අමුතු එකෙක් උනාය. මාව තේරුම් ගන්නට අමාරු වූ නිසා හෝ, මගේදර්ශනය වටහා ගත නොහැකි වූ නිසා බොහෝ එවුන් බක පණ්ඩිතයා යයි පවසා මාව මග හැරියෝය. නමුත් මා මෙන්ම වූ කීප දෙනෙක් කණ්ඩායම් ගත වී විවිද විෂයන් ගැන බොහෝ හරවත් සාකච්චා පැවැත්වූවෝය. මේ කණ්ඩායම තුලද හරිම දර්ශනය තිබුනේ මට පමණක් වුවද, අනෙක් අයගේ හිත රිද්දවා පුරුද්දක් නැති හෙයින් මම ඒවා උන්ට නොකීවෙමි. උන් සමහර විට චට පට ගාමින් කියවපු හරුප උන්ටම තෙරුනාදැයි මට විස්වාසයක් නැති මුත් මම නම් සියලුම විට කතා කලේ අනික් අයට තේරුම් ගත හැකි වන අයුරෙනි.

සෙමෙන් සෙමෙන් මට වඩා පහල බැච් වල එව්වන් මවටා රොක් වන්නට වුවෝය. ඒ උන්ගේ ගැතිකම නිසාද, නවක වදයෙන් බේරීමේ තුරුම්පුවක් ලෙසද යනාදී වශයෙන් විවිද එව්වන් කට කැඩිච්ච කතා කිව්වද මම ඒවා ගණන් නොගත්තෙමි. මගේ දයාබර සහෘද රසික කැල වුයේ උන්ය

මා ගැහැණු ළමුන් කීප දෙනෙකු හා ආදර සම්බන්දතා ආරම්බ කලද ඒවා සති කීපයකින්ම කැඩි බිඳී ගියේ ඒ ළමුන් මට නොගැලපුන නිසාය. ඔවුන් මා සම්බන්දය අත්හැරී වේදනාව වසා ගන්නට, මා බක පණ්ඩිතයෙක් යයිද මා හා සතියකට වඩා එකට සිටිය නොහැකිද යනාදී වශයෙන් විවිද තැන්වල මා ගැන බොරු බේගල් ඇදබාද්දීද මම නිහඬවම උන්නෝය. නමුත් මවිසින් ඇත්තම ඇත්ත කීප දෙනෙකු සමග පවසන්නට යෙදුනාය

මට මගේ අදහස් ප්‍රකාශ කරන්නට ඉඩක් අවැසි උනවිට මම සඟරාවක් පටන් ගත්තාය. මම එහෙන් මෙහෙන් හොයා ගත් මුදලට මව්පියන්ගේ අර්ථ සාථක අරමුදල ඇපයට තබා ණයක් ගෙන සඟරාව ඇරඹුවෝය. සඟරාවේ මුල්ම කලාපයේ මුල්ම පිටුවේ මවිසින් දුක්මහන්සියෙන් මේ සඟරාව ආරම්බ කල ආකාරය ගැන පිටු දෙකක් පුරා සටහනක් දැම්මෝය. එහි මව්පියන්ගෙන් ලැබුණු මුදල ගැන සඳහන් කිරීමට මම ඇත්තටම අමතක වුවාය

මට රැකියාවක් ලැබූනෝය. මගේ සමකාලිනයන්ගෙන් හොඳම රැකියාව ලැබුනේ මට වුවත්, මම එය ගම්මැද්දේ කියවන්නට නොගියාය. මා එය මගේ දෙමව්පියන්ට පමණක් පවන්නට යෙදුනු අතර එය ඔවුන් ගෙන් නෑදෑ හිතමිතුරන් දැනගත්තේ මා මදක් ලැජ්ජාවට පත්කරමින්ය. මම මා ගැන පුරාජේරුවට කැමැත්තක් නැත්තේය

මට ගෙදර යන්නට වෙලාවක් නැතිවූ අතර එය සියල්ලන්ම තේරුම් ගත යුත්තෝය. මගේ බුද්ධි ඥානය කැටිවූ ලිපි සඳහා පාටකයෝ බලා සිටියදී ගෙදර ඇත්තන්ගේ සතුට ගැන පමණක් හිතා ගෙදර යාමට තරන් මම කුහකයෙක් නොවන්නේය
ගෙදර ඇත්තන්ගේ වැඩ ඔවුන් බලා ගත යුතු අතර මා රටට අවශ්‍ය පුද්ගලයෙක් වනවාය

සැලකිය යුතුයි: මෙය රොටියාගේ හිතලුවක් පමණක් වන්නේය. හදිසියේ හෝ මෙවැනි එකෙක්ගේ අම්මා රොටියාගේ අම්මාට මුණගැහුනොත් එහෙම නම් වැඩේ අලය. අම්මලා එහෙමය. කවුරුන් හෝ පැමිණ තමුන්ගේ එකා ගැන පම්පෝරියක් ගසා ගිය තැන රොටියාගේ අම්මා රොටියාට බනින්නේ අරකාගේ යහගුණ සසදාය.




No comments:

Post a Comment